Julia Marie Larsson

2009-12-28 / 17:47:18
Jag vet inte riktigt hur många det är av mina läsare som vet så mkt om mig egentligen. Kanske bara att jag bor i Skellefteå och spelar fotboll. Men det finns så mkt mer att tilläggga.

Jag föddes 9:onde februari 1994 och antagligen på bb, hah. JAg bodde i Ursviken tills jag var ungefär elva år. Under detta förlopp så skillde sig Peter och Karina ( mina föräldrars vänner) och förlåt mig. Men det är en av dom bästa sakerna som hänt! För det ledde mig till Hanna. Peter  gifte om sig med Stina som hade två barn, Hanna och Josefine. Hanna och jag blev bästa vänner och började brevväxla. Efter ett tag började vi ta busen till varandra. Nu  brukar vi ses några gånger per år. Oftast är det på sommarlovet, julloven och andra smålov.Iaf  vid elvaårsåldern då flyttade jag ifrån ALLA mina kompisar och började på Moröbackeskolan. Så jag bodde på moröbacke, mest logiskt.
Då gick jag fyran till sexan. Jag fick snabbt nya vänner och började spela i morön bk. Där har jag spelat ända sen dess.

Sedan, våren till sjuan var det dags att välja högstadie, eller ja-söka. Jag sökte fotbollsklass på kanalskolan. Jag har väl haft både med och mottgångar under dessa tre år. Jag och Maria har varit utsatta för ''mobbing''. Det räknades iaf till mobbning. Jag har iaf lagt det bakom mig och är fortfarande kompis med den som utsatte oss. Jag har också mått ganska dåligt och gjort saker jag egentligen inte borde. Det förekommer också nu ibland men jag mår ganska bra nu ändå.
Den femte november förra året dog våran lärare i prostatacancer. Jag tog detta väldigt hårt och blev väldigt ledsen. Jag har väl fortfarande inte kommit över det. Det kommer jag nog aldrig göra men jag är iaf inte ledsen nu för tiden. Detta var också åren då mitt lag i morön splittrades. Jag började spela med ett93lag och det har varit en av dom bästa tiderna. I somras åkte vi till gothiaoch där gick det inte så jättebra. MEn vi hade ganska mkt otur och ja.. Det var lite deprimerande det men, haha. Det var en enormt rolig upplevelse. Det var iaf åren jag utveckliades mest under åren och för inte så länge sedan ''dog'' vårat lag också ut. JAg har ingen aning om vad som hänt med spelarna. Vissa hamnade i klutmark och vissa stannade och väntar fortfarande på besked tror jag. Jag blev iaf aktuell för elit/talanglaget för 95, 94 och 93:or. Vi heter nu SSK f-17 elit. Där har skellefteås bästa spelare tagits ut. Och jag är en av dom. Vilket är en av dom bästa händelserna i fotbollen såhär långt. Jag sätter såklart skolan först, men fotbollen kommer tätt efter. Så är det. Fotbollen och skolan går före. JAg vet att det låter lite hemskt. Men jag missar inte träningar för att jag ska vara med någon eller åka till Luleå eller något. Nää, för mig år fotbollen mkt viktig.

Snart blir det iaf gymnasieval.  Jag är orolig att jag ångrar mitt val. Jag ska iaf välja omvårdnads.  Det var som bestämt ända från början, omvårdnas. Som andrahands val ska jag välja till samhälls. Teknik har också varit lite på tapeten, och natur.

Jag HATAR att prata om mina problem med folk. Ibland kanske det syns att det är något fel men jag håller det mesta inom mig. Jag orkar inte allt  medlidande och skit. Blir som inte så mkt bättre av det, enligt mig.  Jag förlitar mig inte så lätt på folk heller. Så det mesta jag mår dåligt över håller jag inom mig. Det  finns vissa saker jag varken orkar/vill prata med mina föräldrar eller mina kompisar om. Det går som inte.

Förutom fotbollen gillar jag också konst,om jag ska uttrycka mig så tydligt så möjligt. JAg är ingen pärla sådär på konstnärer. Kan dom vanligaste; Leonardo da vinci, August Renoir, Andy Warhol, picasso osv osv.. Jag gillar också att teckna. Jag har ritat sen jag var liten, men jag har fokuserat mig mest på akvarell och att teckna. Inte oljemålningar och sånt. Det kan visserligen bli fint, men inte när jag gör det..

Jag är förövrigt TONDÖV. Jag kan inte sjunga men jag tycker ändå att det är kul, i måttliga mängder. Till exempel i duschen är ett vanligt ställe jag sjunger på. Frågan är ju bara hur vackert det är? - Inte mkt.
Jag lyssnar gärna på musik. Men jag tål verkligen inte heavy metal och sånt skit. T.ex Raubiter och Slip knot! Hell no! Jag förknippar också mina minnen med olika sånger. Så vissa kan jag it ens lyssna på för jag var så deprimerad vid det tillfälle jag lyssnade på en låt, hahahah.

Hehe ja. Det där var i stort sett det som kanske ens var liite värt att veta. Haha jag tror inte ens någon orkar läsa igenom allt menja. Typ mitt liv och mina intressen xD
Kommentarer!
Postat av: sara

jo tack himla bra. Har varit uppe i norr hos svär päronen och haft en massa mys. :)

Ätit massa mat! :D

Fick du nått extra bra som du längtat efter?

Kommenterat - 2009-12-28 / 17:54:09  | URL - http://unbelievablegorgeous.blogg.se/
Postat av: A N N A ♥

SV: Okej vad roligt :) Försten du glömde skriva in din bloggadress, så jag fick söka ipnumret xD

Kommenterat - 2009-12-28 / 17:59:36  | URL - http://enungdomsdagbok.blogg.se/
Postat av: sandra

ikväll är det frölunda och färjestad

kram

Kommenterat - 2009-12-28 / 18:02:43  | URL - http://vardagslyckan.blogg.se/
Postat av: sandra

färjestad såklart

kram

Kommenterat - 2009-12-28 / 18:08:41  | URL - http://vardagslyckan.blogg.se/
Postat av: A N N A ♥

SV: Hehe , gjort idag annars dÅ? :)

Kommenterat - 2009-12-28 / 18:10:54  | URL - http://enungdomsdagbok.blogg.se/
Postat av: magda

Sv: Har fixat och trixat här hemma, typ de som står i inläggen.

Kommenterat - 2009-12-28 / 18:12:32  | URL - http://magdaolofsson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: