Julia har en åsikt

2009-12-16 / 15:41:32

1. JULEN! Det är enormt skönt att det snart är jullov och nästa vecka. Julafton! Jag älskar julstämningen, julklapparna, julmaten, ALLT! Finns det något bättre än julen!?

2. SNOWBOARD! Nu när det är vinter är det skönt att man faktiskt kan vistas ute utan att frysa häcken av sig. Snowboard/slalom är det roligaste på vintern efter julen och min födelsedag. Själv åker jag snowboard och ÄLSKAR det!



1. TRANSPORTEN! Det är såååå jobbigt att det är så svårt att ta sig någonstans på vintrarna. Man kan inte köra moppe på vintern, man måste fråga föräldrarna om skjuts och det är inte alltid dom kan. Ibland är det för kallt eller för långt att gå på vintern. Till och med bussen är jobbig! det är inte alltid den går och ibland kand et bli dyrt. För mig kostar det 13 kronor per väg att åka till stan. det är dyrt eftersom att jag har ganska nära. det tar tre minuter med bil... INTE OKEJ

2. SKOLMATEN! Det är skönt att det snart är jullov. Skolmaten är inte särskilt god och dom serverar fan samma mat hela tiden. Vi har fått korv en gång i veckan i över fyra veckor och antingen är korvarna dränkta i fett eller är brända i kanterna. Inte kul alltså. Och det dom vill kalla jullbord består av; kötbullar, korv och skinka ( typ från ÖOB ) Skönt att jag snart slipper den skiten :)

Kommentarer!
Postat av: Jessi Fox

jag hissar också jullov!!!!! fan vad jag är avis på er som har det!

Kommenterat - 2009-12-16 / 16:29:14  | URL - http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Lina

Håller med dig, hatar skolmaten.

Kommenterat - 2009-12-16 / 16:54:20  | URL - http://alexlina.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: